۱...۲...۳...تمام...!

چشم حافظ زیر بام قصر آن حوری سرشت-شیوه جنات تجری تحت الانهار داشت

۱...۲...۳...تمام...!

چشم حافظ زیر بام قصر آن حوری سرشت-شیوه جنات تجری تحت الانهار داشت

نظریه اشوب و چند نتیجه

سلام

 

بعضی  اوقات  توی زندگی ادمیزاد مسائلی،چه خوب و چه بد، پیش میاد که متاثر از افعال بسیار کوچکی  هستند که ما همیشه اونها رو بسیار بی اهمیت میدونیم و وقتی که خیلی خوب فکر میکنیم  باز هم نمیفهمیم که سبب این حوادث چی بوده!

اکثر این حوادث رو گردن شانس و سرنوشت و امتحان خداوند میندازیم و خودمون رو تبرئه میکنیم.ادر این پست قصد دارم تاثیر گذاری افعال کوچیک روی حوادث بزرگ رو کمی از نظر علمی بررسی کنم.

نظریه آشوب

نظریه اشوب ،به مبحثی از مباحث ریاضی و فیزیک مربوط میشه که به سیستمهای دینامیکی اشاره داره که نسبت به تغییر شراط اولیه خودشون تغییر رفتار بسیار محسوسی رو نشون میدن بطوری که رفتارهای اینده اونها دیگه قابل پیش بینی نیست.

این نظریه گسترش خودش رو بیشتر مدیون اشخاصی مثل "هنری پوانکاره" و"ادوارد لورنتس" است.البته مدارکی در دست است که "پیر لاپلاس" و "عمر خیام" پیش از پوانکاره  متوجه این پدیده شده بودند و اون رو کشف کرده بودند.

تئوری اشوب سیستمهای دینامیکی بسیار پیچیده ای مثل  وضعیت جوی و اتمسفر زمین، جمعیت حیوانات و موجودات،تظش قلب، فعالیتهای زمین شناسی،...حتی  در اقتصاد،روانشناسی،سیاست و فلسفه رو هم مورد بررسی قرار داده!

موضوع اصلی و اساسی  نظریه اشوب که به اون تکیه میشه  اینه که در هر بی نظمی ، نظمی نهفته! بعنی اینکه  هیچ الزامی وجود نداره که نظم در یک مقیاس خاص وجود داشته باشد! چه بسا  در مقیاس محلی و کوچک شاهد بی نظمی و پدیده های تصادفی باشیم اما در مقیاس بزرگتر و کلی(global) این سیستم دارای نظم،پایایی باشه و همچنین قابل پیش بینی!!

برای حالت بالا  تعداد زیادی نقطه رو در نظر بگیرید که بطور کاملا نامنظم و تصادفی ایجاد شده! با زیاد شدن تعداد اینها و در مقیاس کلی که به اون نگاه بشه  ممکنه که خطی رو ایجاد کنه  و دارادی نظم باشه.

اجازه بدید برای  حساسیت سیستم نسبت به تغییر  حالت اولیه یه مثال بیارم:

اگر مسافری 10 ثانیه دیر به ایستگاه اتوبوس برسه نمی تونه سوار اتوبوسی بشه که هر 10 دقیقه یک بار از این ایستگاه می گذره و به سمت مترویی می ره که از آن هر ساعت یک بار قطاری به سوی فرودگاه حرکت می کنه. برای مقصد مورد نظر این مسافر، فقط روزی یک پرواز انجام می شه! پس تاخیر 10 ثانیه ای این مسافر باعث از دست دادن یک روز کامل می شه!

اگر دقت کنید میبینید که خیلی از پدیده های موجود در طبیعت به همین شکل هستند و وابستگی انها نسبت به شرایط اولیه بسیار مشهود است مثل اتفاقات اجتماعی(انقلابها) و یا روانشناسی

 

 

به عقیده من هیچ اتفاق بد و خوبی در دنیا بی دلیل اتفاق نمیافته! اگر هر کاری در این دنیا انجام میشه بخاطر اتفاقیه که در اول کار انجام شده.

ابن سینا میگه: هیچ چیز در دنیا اتفاقی نیست!!

بگذارید حکایتی رو براتون نقل کنم از شیخ رجب علی خیاط (کتاب کیمیای محبت):

شیخ تعریف میکنه که روزی در حال عبور از بازار عبور میکردند . در همین حین فکر مکروهی از ذهن ایشون عبور میکنه. کمی جلوتر کاروان شتری از رد میشه و اخرین  شتر لگدی به سمت ایشون میندازه ، اما شیخ حودش رو عقب میکشه. از اونجایی که اهل نظر هیچ وقت از کنار اتفاقی براحتی عبور نمیکنن،بفکر فرو میره که علتاین اتفاق چی بود؟ چه گناهی مرتکب شده که اینطور جواب داده شد.به مسجد میره و مشغول مناجات که در مکاشفه بهش میگن این لگد شتر بخاطر اون فکر مکروه بود!!  شیخ  میگه: من که یه اون فکر عمل نکردم و حتی فکرشون ترک کردم! میگن: اون لگد شتر هم به تو نخورد!!!

 

 

با این مثالها میخوام بگم که در این دنیا هر پیش امدی انعکاس اعمال ما در هر زمانیه! ممکنه این عمل کوچک و ناچیز باشه،ولی اثرات ما تاخر اون بسیار زیاد و قابل توجه!! چه بسیار قومهایی بودند که  بر اثر یه تحریف کوچک کاملا  گمراه و مشمول عذاب خدا شدند.

اعمال کوچکی هم هستند که در مقیاس کلی موجب خدمات بسیاری شدند.

مطابق کلام امام صادق (ع) شش چیز است که مومن بعد از مرگ نیز از آن ها بهره مند می شود
-
فرزند صالحی که برای او طلب مغفرت کند . 
-
کتاب قرآن که از آن قرائت کند
-
چاه آبی که حفر کرده (و به مردم آب می دهد).
-
درختی که کاشته است . 
-
آبی که برای خیرات جاری کرده است .
-
روش پسندیده ای بنا نهاده و دیگران پس از وی ، آن را ادامه می دهند .

 

رسول خدا(ص) می‌فرماید:

"چند عمل است که بعد از مرگ نیز، پاداش آن به انسان می‌رسد:اوّل‌:غرس کردن درخت‌؛ دوم‌:حفر چاه یا چشمه ]که این دو را وقف نماید و در اختیار عموم قرار دهد؛ سوم‌:تألیف کتاب علمی‌؛ چهارم‌:ساختن مسجد؛ پنجم‌:تربیت فرزند صالح که بعد از وفات پدر برای وی استغفار کند." .(میزان الحکمه‌، محمد محمدی ری شهری‌، ج 7، ص 14.)

 

خدا در قران میفرماید:

 "نَکتُبُ مَا قَدَمـــوا وَ آثَرَهُم" یعنی ما تمامی اعمالی را که شخص انجام داده و پیش فرستاده است ؛ با تمامی آثار آینده ی آن ؛ همه را ثبت می کنیم . و در جای دیگر می فرماید : یُنَبـــؤُ الانسانُ یَومَئِــذٍ بِمــا قَدَمَ وَ أَخَر (قیامت/13)
آن روز انسان از آنچه پیشاپیش فرستاده و آنچه به آینده موکول کرده باخبر شود.

 

یه برداشت دیگه هم میشه از این نظریه کرد!

تحلیل مکانیسم تبدیل سیئات کوچک به سیئات بزرگ شاید با نظریه اشوب بد نباشه. با بوجود اومدن گناهان بنظر کوچک و بی ربط در مقیاس محلی  ،با بی توجهی و کوچک شمردنشون  ،در مقیاس کلی (کل قلب و لوح) به نظمی قابل  پبش بینی میرسیم که خدا در ایه 7 سوره بقره به اون اشاره کرده:

خَتَمَ اللّهُ عَلَى قُلُوبِهِمْ وَعَلَى سَمْعِهِمْ وَعَلَى اءَبْصَرِهِمْ غِشَوَةٌ وَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ
خداوند بر دلها و برگوش آنان مهر زده است و در برابر چشمانشان پرده اى است و براى آنان عذابى بزرگ است .

 

این  نظریه شاید بتونه  ضرب المثل " ...(مثلا شقایق) چه ربطی داره به  شقیقه؟" رو نقض کنه!

جواب من اینه: همون ربطی که بیضه با  ریش اقایون داره!!

برای  کسانی که متوجه نشدن: با از دست رفتن بیضه، اقایون دیگه ریش در نمیارن! ربطشون به هم چیه؟!

 

پس خیلی چیزا میتونه به هم ربط داشته باشه

نتیجه:

-هیج چیز در دنیا اتفاقی نیست

-حواسمون به اعمال کوچک باشه

-به اتفاقاتی که در روز برامون میفته بیشتر دقت کنیم

-نعمتها و بلایا و حوادث روزانه ، انعکاس اعمال ماست

-بفکر ایندگان هم باشیم

-بفکر اینده خودمون هم باشیم

-خیلی چیزا که فکرشم نمیکنیم به هم ربط داره

-...


پ.ن: دوستان ! اخیرا زدم دستم رو داغون کردم! برای همین نمیتونم نظر طولانی براتون بذارم! سعی میکنم اروم اروم براتون نظر بگذارم! در هر صورت برای نظر نگذاشتن معذرت میخوام! یه دستی تایپ کردن هم میدونید که چقدر تو مخ ادمه! :دی

نظرات 19 + ارسال نظر
هدی یکشنبه 17 مرداد 1389 ساعت 06:07 ب.ظ http://elmoservat.blogfa.com

سلام
پس دستتون باعث شد که این همه دیر آپدیت کنید...
انشاءالله هرچه زودتر به لطف خدا سلامتی کامل یابید....
ممنون بابت پست ارزشمندتون..
واقعا کوچکترین اعمال ما در اتفاق ها و زندگی ما اثر دارد
شاید به خاطر همینه که :
امام علی علیه السلام می فرمایند:
مراقب افکارت باش که گفتارت می شود، مراقب گفتارت باش که رفتارت می شود، مراقب رفتارت باش که عادتت می شود،مراقب عادتت باش که شخصیتت می شود، مراقب شخصیتت باش که سرنوشتت می شود
..
دستتون درد نکنه.
یا علی.

سلام!

همه دلیلش نیست ولی خوب.. بهانه هم برای یه سری کم کاری ها لازمه دیگه!!:))
ممنونم از لطفتون!

خواهش میکنم!

بله! همینظوره!
واقعا حدیث بجا و زیبایی بود!! ممنونم

خواهش میکنم!

یا علی

ستایش یکشنبه 17 مرداد 1389 ساعت 06:28 ب.ظ

سلام.حال شما؟
امیدوارم که هرچه زودتر دستتون بهتر بشه.
مطلب جالبی بود. قبلا درباره نظریه آشوب در مدیریت مطالبی خوانده بودم و حتی اون قضیه معروفی رو که میگن بال زدن یک سنجاقک(شاید هم پروانه!) توی صحرای آفریقا میتونه یک توفان توی یک قاره دیگه ایجاد کنه اما با کاربردش در دین اولین باره که روبرو میشم. ببینم افتخار کشف این یکی حتما با خودتونه دیگه؟!
از شوخی گذشته من هم به این اعتقاد دارم که اعمال به ظاهر بی اهمیت ما میتونه اثراتی به همراه داشته باشه که در ابتدا حتی تصورش رو هم نمیکردیم و گاهی حتی میتونه صدمات جبران ناپذیری به دیگران وارد کند.در ایام عید تله فیلمی به همین مضمون پخش شد که شخصیت های اون هر کدام اعمالی رو انجام میدادند که به نظر خودشون بی اهمیت و حتی شخصی بود اما در نهایت منجر به یک تصادف مرگبار شد.
حالا شما بگین ارتباط دست آسیب دیده شما با ضعیف شدن چشم های خوانندگان وبلاگتون چیه؟!نکنه یک دستی تایپ کردن روی سایز نوشته هاتون هم تاثیر گذاره. من که چشمام اصلا ضعیف نیست به سختی خوندمشون وای به حال عینکی ها!!
موفق باشین

سلاام!

ممنونم! تشکر میکنم!

بله! اون قضیه به اثر پروانه ای معروفه که اولین بار در مقاله ای از ادوارد لورنتس تحت عنوان "ای بال زدن پروانه ای در برزیل میتواند باعث ایجاد تند باد در تگزاس شود؟" معرفی شد!!

راستش من هم هر چی گشتم کاربرد دینی این داستان رو ندیدم!! فکر میکنم این پست اولین تفکر باشه!!:)

اوه اوه!!ببخشید!! اخه اثلا ندیدم! اصلاح شد! :)

من این رو توی ورد تایپ کردم برای همین اندازش رو تغییر ندادم!

یا علی

داود یکشنبه 17 مرداد 1389 ساعت 10:00 ب.ظ http://yaran1388.blogsky.com

سلام برادر

احوال شما؟

چه کردی با دستت دلاور؟

انشاالله که هر چه زودتر خوب بشه...ما طاقت درد کشیدن داداشمونو نداریم.

یاد بچه های ضایعه نخاعی از ناحیه گردن افتادم که تمام مطالبشون رو با یک انگشت تایپ میکنن و یا یک دوستی که زائده ای به فک خودش میبنده و یکی یکی با کمک حرکت سر کلمه ها رو تایپ میکنه و جالبش اینه که چندین کتاب رو به ای وسیله تالیف و تایپ کرده...http://mighat61.blogfa.com/
در پست مردی از جنس بلور

با مطالب این پست کاملا موافقم...مصادیق زیادی در زندگی روزمره خودم پیش اومده.

فکر میکنم وقتی سعدی میگه

تو نیکی میکن و در دجله انداز
که ایزد در بیابانت دهد باز

منظورش به نوعی این مطلب هم باشه که پاداش نیکی رو تو همین دنیا و بر اساس همین قوانینی که شما نوشتی به انسانها میدن

علیرضا جان منتظر دریافت آدرس پستی شما هستم...لطفا برام ایمیل کن

ممنونم

التماس دعا

یاعلی

سلااام!!
به به!

ممنونم! :)

راستش بد جور ناشی بازی در اوردیم!! یعنی اومدیم ورزش کنیم! :))

انشاالله!! از بس که شما گلی!! :)

اوهههه!! خیلی سخته خدایی!! تازه من یکی رو دیدم نقاشی هم میکرد!!
جدا همتی میخواد!! باید یادی از این عزیز هم میکردم موقع تایپ!:دی

بله!! چه بسا بزرگتر و بیشتر!! اگر زیادتر شد بعید نیست که از این قانون تبعیت کنه!

من که ادرسم رو به ایمیلی که دادید تقدیم کردم!!! نرسید بدستتون!!؟
alireza_vatandoust@yahoo.com

محتاجیم
مخلصیم

یا علی

رستگار دوشنبه 18 مرداد 1389 ساعت 01:59 ق.ظ http://saghiye-simin-sagh.blogsky.com



سلام

خدا بد نده!‌
البته خدا که بد نمی ده! ما بد می گیریم! :)
می گم با توجه به همین پستتون اگه انشاالله مکاشفه ای پیش اومد حتما پیگیر بشید که علتش چی بوده!

و در مورد این موضوع:
"میخوام بگم که در این دنیا هر پیش امدی انعکاس اعمال ما در هر زمانیه!"

راستش این جمله بسیار شبیه به جمله ایه که من تو زندگیم اون رو سرلوحه قرار دادم و فکر می کنم تا اینجای راه برام خیلی مفید و پربرکت بوده! اینکه:
زندگی آدما تماما، انعکاس افکار و اعمال خودشونه!
اتفاقا بعضی وقتا که با کسی راجع به این جمله بحث می کردم با "اعمال " موافق بودن ولی " افکار " نه!
یعنی می گفتن که فکر باید به عمل تبدیل بشه تا تاثیر بذاره!
این داستان نقل شده از رجبعلی خیاط به نظرم دقیقا اهمیت و تاثیرافکار ما رو هم نشون میده!

از این پست خیلی خوشم اومد چون احساس می کنم همه چیزایی رو که نوشتید عملا بهم اثبات شده و بهش رسیدم!
این اعتقاد قلبی و عملی لحساس خوبی به آدم میده!

ممنونم!

یا حق

سلااام!

بقول خودتون ما بد گرفتیم!! :))

ما که دستمون از مکاشفه کوتاهه!اون دنیا حالیمون میکنن!! :دی
فقط میدونم که برای تکفیر بوده!! :)

جالبه که من هم خیلی به انعکاس اعمال و افکار در زندگی اعتقاد دارم!!
حتما نباید که به عمل تبدیل بشه!
فکر انسان از جنس خواستنه! شیطان روی خواسته ها تاثیر میگذاره!پس ما فکر رو به شیطان تقدیم میکنیم ! هر چیزی که به شیطان تقدیم بشه تنبیهی بدنبال داره!!
مگه توی نماز حواس ما پرت نمیشه؟!تمام اعمال ظاهری ما درسته ولی فکر جای دیگست! پس اگر فقط به عمل پاداش تعلق بگیره دیگه خالص بودن نماز معنی نداره!!
این رو در حواب اون افراد گفتم!

خوشحالم که خوشتون اومد!! پس بلحاظ علمی هم این موضوع بهتون ثابت شد! :)

الان این اعتقاد قلبی و عملی و علمی شد! :دی

خواهش میکنم
یا علی

مهدی دوشنبه 18 مرداد 1389 ساعت 03:22 ق.ظ

سلام اخوی
این قسمت نظر خانم رستگار رو هستم خیلی خوب بود
((می گم با توجه به همین پستتون اگه انشاالله مکاشفه ای پیش اومد حتما پیگیر بشید که علتش چی بوده! ))
این بحث نقل همون جمله با هر دستی بدی با همون دست میگیرییه خودمونه
که وافعا بهش اعتقاد دارم
دیدی دلمو شکوندین رفتین مشهد تنهای اقام امام رضا منم طلبید!!!
دعاتونم کردم
یا علی

سلااام!
نوکرم!

نظرات ایشون کارشناسانست!! حتما باید تست بشه! :))

دقیقا!! جز ای هم با عدل خدا جور در نمیاد!

مشتی!! ما و دل شکنی!؟:دی
قبول باشه حاجی!! ما هم دعات کردیم مشتی!!
اقایی
یا علی

مهرگان دوشنبه 18 مرداد 1389 ساعت 01:58 ب.ظ http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام جناب مهندس اعظم
خوب هستین؟
تئوری آشوب را در بحث های مدیریت هم داریم . مثالش هم پروانه بود نه سنجاقک (که ستایش با تردید بهش اشاره کرده)

خیلی وقتا فکر میکنم که این بسیاری از پیشامدهای زندگیم نتیجه چی بوده ؟؟ مسائل زیادی هست که نمیتونم درک کنم . یا به حساب امتحان خداوندیه یا اینکه گناهی مترتکب شدیم و از اون بیخبریم ... بهترین راهش استغفاره !! تنها راهی که در مقابل خیلی از مجهولات به نظرم میرسه

جدا از محتوا ، به لحاظ نگارشی و پیوستگی مطالب ،این پستت خیلی خوب بود .

حالا این آسیب دیدگی دستت نتیجه کدوم اعمالت بوده؟؟


سلاام!
به به! خانم مدیر!!

توپ!! :دی


بله اشاره شد! ممنون از تذکرتون!



دقیقا!! ما که توانایی مکاشفه نداریم!! فقط باید استغفار کنیم که انشا الله خدا از ببخشه!

من هم تنها راه میدونم!!

جدی؟!! خیلی امیدوار شدم!! اخه انتقادتون رو اویزه گوش کردم! :دی

حدا وکیلی نمیدونم!!فکرم بجایی قد نمیده!
فقط خدا رو شکر میکنم که گناهی بخشید ه شده! :)

یا علی

مهرگان دوشنبه 18 مرداد 1389 ساعت 02:11 ب.ظ

سریال" زیر هشت" امروز فردا تموم میشه
به خاطر تلخی بیش از حدش من این سریال رو یه خط در میان نگاه کردم ولی فکر میکنم مصداقی از همین پست شماست


http://www.jahannews.com/vdce7v8z7jh8wpi.b9bj.html

راستش ندیدم این فیلمو!!

ممنونم برای لینک

یا علی

سیدحسام سه‌شنبه 19 مرداد 1389 ساعت 01:11 ق.ظ http://www.shia-book.blogsky.com/

سلااام...
حال شما؟!
چه کردی با خودت علیرضا؟!!
بابا مواظب خودت باش الان دیگه فقط متعلق به خودت نیستی! الان یه ملتی چه انتظارتن!

هوا خودت رو نداری هوای رفیق ما رو داشته باش!(خنده)
ای بابا!!


پست عالی بود!
استفاده کردیم.

آقا این تئوری آشوب یه ردپاهایی هم توی برق داره!
" رمزنگاری تصویر با استفاده از تئوری آشوب"
یه همچین چیزایی.
بی زحمت این برق رو هم به رشته هات اضافه کن که گناه داره!!(خنده)

آخه زدی دستتم این طوری کردی الان یه داستان می خوام بگم بد میشه برامون؟!
بذار بگم...
نقل می کردن که فکر می کنم علامه طباطبایی بودن. ایشون بدون دلیل و یدفعه زمین می خورن و بلند که میشن شروع به گریه کردن می کنن و می گن نمیدونم چیکار کردم که این طور زمین خوردم.

----
برام خیلی عجیبه؟!
به خودم میگم که آقا من چی بگم که همیشه خدا اصلا بصورت افقی و سینه خیز راه میرم!(خنده)

راستی علیرضا از قوه خیال و فکر و شیطون و نفس صحبت شد یاد یه مجموعه 20-30 شبی سخنرانی از استاد صمدی افتادم که در مورد "طهارت" صحبت کردن.
اصلا برا خودته!!(خنده)
انشاالله میذارم که گوش بدی.
اعتراف می کنم من که فقط گوش دادم و ...
انشاالله شما استفاده وافر ببرید.

گفتم فایل... آخ آخ قرار بود چندتا فایل حضورا تقدیم کنیم که یادمون رفت!!!!
عجب....!

راستی تا مهمونی شروع نشده دو سه تا فایل و ... گذاشتم یه سر بزن اون ورا.

یه مقدار بیشتر مواظب خودت باش! باشه؟
دود کردن اسفند فراموش نشود!

صبح نزدیک است و ...

سلاام!!

چاکریم! :دی

اقا! ما برای همین یه ملته که داریم جان فشانی میکنیم!! :))

ما مخلصیم!

خودتم عالی هستی کوکا(ابادانی)! :))

سید شرمنده که رشته شما رو جا انداختیما!! قصد جسارت نبود!! :))

چرا ناراحت؟! من هم یه بار افتادم و مردم ،گریه با خودم فکر کردم که چکار کردم که مردم؟! عزرائیل گفت: برای اینکه تا الان هیج کاری نکردی جونت رو گرفتم!!
بعضی وقتها برای هیچکاری نکردن عقاب میشیم!

احتمالا تو داستانت با بقیه فرق میکنه! هر وقت عمودی شدی به کارات شک کن!! :))

بذار ببینیم چه کرده ای اقای صمدی!! از اون قبلی که استفاده بردیم!

کدوم فایل رو؟! یادم نمیاد!

حتما ! برو اومدم!

اسفند رو زیاد سفارش کردن ولی ما اهل دود نیستیم!! پاک پاکیم!! :))

یا علی

azad سه‌شنبه 19 مرداد 1389 ساعت 11:34 ق.ظ http://charand-parand.blogfa.com

سلام خداوند تمام علت ها به شما........
زندگی یک نردبان منحنی است/ عاقبت این نردبان افتادنی است / لاجرم انکس که بالاتر نشست/ استخوانش سخت تر باید شکست/ در واقع یعنی همه همان چیزی می شوند که انجام داده اند به خاطر همین ویژگی ها خداوند به عدل منسوب است
دقیقا کل زندگی ی ما مجموعه ای از حوادث است که بیشتر ان را خود سببیم همانطور که علی ع با بیان قانون قضا و قدر خواست به مردم اثبات کند که کوته فکری خود را به دوش سرنوشت و..........قرار ندهند در حالی که بودند عده ای که با تکیه بر همین فریبکاری ها در زمان بنی امیه و عباسی ها مردم را وادار به اطاعت از خود می کردند چون که به انان تحمیل می شد که خود سبب ساز هر انچه برایشان اتفاق می افتد نیستند .....
همانطور که پیام اور اسلام می فر مایند :معتدل و استوار باشید زیرا هر چه به مسلمان برسد کفاره است حتی مصیبتی که می بیند و خاری که در پایش می رود ............ پس انچه شد همان بود که از قبل برایش انجام دادیم و انچه که رسد بر ما همانی است که خود خواسته ایم (دنیا داره مکافاته به نظر من همه ی ادما قبل از این که بمیرند به طور نسبی جزای عملشان را می گیرند بماند که چوب خدا صدا ندارد البته اون هم برای بعضی ها ..........)
به خاطر مطلب خوبتون ممنون و امیدورام دستتون هر چه زود تر خوب بشه
کاروانیان کربلا در رهندو رستگاری نزدیک...........


سلاام!

چقدر این شعر تو ذهنم بود ولی اصلا یادم نمیومد!!! خدا خیرتون بده!! ما را از نگرانی رهاندید!! :))

"یام اور اسلام می فر مایند :معتدل و استوار باشید زیرا هر چه به مسلمان برسد کفاره است حتی مصیبتی که می بیند و خاری که در پایش می رود"


"ماند که چوب خدا صدا ندارد البته اون هم برای بعضی ها"
از قید "برای بعضی ها" خوشم اومد!!

خواهش میکنم!
هدف ما جلب رضایت مشتریست! :دی

زنده باشید
یا علی

یه آشنا سه‌شنبه 19 مرداد 1389 ساعت 02:13 ب.ظ http://fellow.blogsky.com

حاجی سلام....
(هر دو پست اخیر رو یکجا کامنت می گذاریم)

اول دومی (از بالا):
حالا به غیر شال و ریش، لباست منو کشته!
دیگه از برادر گذشتی، شدی حاج آقا، برادر!

ولی انصافا اگه ریشاتو بعد از این بزنی ظلم بزرگی به خودت (و اطرافیانت) کردی!
راستی left left رو خیـــــــــلی خوب اومدی!
------------------
دوم، اولی:
واسه پست گذاشتن خوب بلدی طولانی بذاری ولی واسه نظر گذاشتن...!!!

اما بحث:
کاملا درسته. به نظر من همه چیز در دنیا یه نظمی و یه حکمتی داره. خدا که نیومده تاس بریزه و همینجوری ولشون کنه که. این درک ناقص ماست که مارو مجبور به استفاده از گمان و احتمال می کنه.
جایی میخوندم دانشمندا به این نکته پی بردند که نوعی اراده ذاتی در طبیعت وجود داره که نمیذاره ما به عمق و ذات طبیعت به طور دقیق پی ببریم. مثلا اینکه ما هرگز نمی تونیم در یک زمان، هم سرعت و هم مکان یک ذره رو با دقت بینهایت معین کنیم!
اینه که "عدم درک کامل ما به معنی عدم وجود ناظم نیست..."
به خاطر همین هم هست که اسلام ما رو به شناخت طبیعت واسه درک کامل خدا دعوت می کنه.
و البته خدا خودش هم می گه که شما هیچگاه نمی تونید به ذات برخی از پدیده ها برسید. (همون اصلی که هایزنبرگ با کلی تحقیق بهش رسید! اصل عدم قطعیت)

در ضمن از پست پر بار و نتایجش هم بسیار تشکر!
التماس دعا

سلاااام حاجیی!!!

قبول باشه!!

من الان مشتی حاج کربلایی...علیرضا هستیم!! :))

اتفاقا این ظلم رو کردم!! ظلمت نفسی!! :((

your well come(میدنوونم اشتباهه)! :دی

بنده خدا!! این پست رو که گذاشتم ،دیگه از نفس افتادم!! دیگه به نظر گذاشتن نرسیدم! :))

از حرف علمیت خیلی خوشم اومد! و ذکر عدم قطعیت هایزنبرگ!!
دستت درد نکنه!

قربونت!
اب زمزم فراموش نشه!!!

یا علی

بهاره سه‌شنبه 19 مرداد 1389 ساعت 02:52 ب.ظ

سلام
مواظب نبودید
انشالله زودتر خوب بشه

چیزی ندارم بگم فقط برای اینکه حتما چیزی گفته باشم
یاد این ایه افتادم
هر مصیبتی به شما می رسد بخاطر اعمالی است که انجام داده ایدو بسیاری را نیز عفو می کند ۳۰شوری

ودر رابطه با دستتون اضافه کنم هربلایی هم مصیبت نیست یا رحمته یا ازمایش و در نهایت هر سه اونها بازم رحمت

التماس دعا

سلااام!
به به!
هر وقت نظر میذارید ما رو خوشحال میکنید! چرا ما رو بیشتر خوشحال نمیکنید؟! :)

بله! قطعا مصیبت نیست! اگر ازمایش هم باشه این ازمایش بنا به گذشته ما و اعمال گذشته ما انتخاب میشه!
که من فکر میکنم باز هم اعمال ما ازمایشها رو تامین میکنه

محتاجیم

یا علی

داود چهارشنبه 20 مرداد 1389 ساعت 04:32 ب.ظ http://yaran1388.blogsky.com/

سلام برادر

حلول ماه مبارک رمضان بر شما مبارک

منتظر ارسال آدرس پستی منزلتان از طریق ایمیل هستم

التماس دعا

یاعلی

سلاام!

جال شما چطوره؟

این ماه رو به شما هم تبریک میگم! :)

با کمال احترام ارسال شد!!

محتاجیم به دعا!!

یا علی

راضیه چهارشنبه 20 مرداد 1389 ساعت 08:08 ب.ظ http://www.judyabot.blogfa.com

درود
هاااا ای پست خوبی بود
هاااا ای وسطاش که دیگه خیلی تخصصی بید نفهیدم چی بید آخه تخصصی بید !!!!!!!

قانون علت و معلولی در همه جا هست و وجود داره!
هر عملی عکس العملی داره و هیچ چیزی در این دنیا اتفاقی نیست به قول ابن سینا !

حکایتی که از کتاب کیمیای محبت ذکریدید(!!!) رو خیلی خوشم اومد!
این کتاب رو پدم به تازگی خریده ... البته تا زمانی که خودش نخونده نمیده به من!!! هیییی داغ دلم تازه شد!
واقعا که این چشم دل عرفا چی کارا که نمیکرد براشون!
اگه آدم تا این اندازه هشیار باشه میفهمه گناهانی که از نظرش ناچیزه یا بهتر بگم هیچ وقت گناه محسوبشون نمیکنه , چه عواقبی ممکنه داشته باشن!


در ضمن امیدوارم become better
میدونید...
من از تایپ یه دستی خیلی خوشم میاد!
شما هم امتحان کنید که یه صفای دیگه ای داره!
به امید روزی که دوباره نظرات طولانیتان را در وبلاگهایمان ببینیم!آآآآمین

رمضان هم مبارک
التماس دعا

سلاام !

قابلی نداشت!
بابا! شما که متخصصید ماشاالله!!

بهتون پیشنهاد میکنم اگر شد این کتاب رو از پدرتون سرقت کنید و بخونید !! :))
خیلی تاثیر گذاره!!

برای همینه که یه سری میشن رجبعلی خیاط و امام زمان میبینن!!و ما....

cheears
im getting better

راستش تایپیدم! اما هیچ صقایی ندیدم!! اعصابم له شد!! :))


انشااللله ....!
مبارک شما هم باشه! نماز و روزه هاتون قبول!!

یا علی

مهرگان پنج‌شنبه 21 مرداد 1389 ساعت 03:32 ب.ظ http://bandarmehr.blogfa.com/

گر شبى در خانه ی جانانه مهمانت کنند

گول نعمت را مخور مشغول صاحبخانه باش

سلام

آغاز ماه مبارک رو تبریک میگم

التماس دعا

سلاام!

غافل ز صاحبخانه ایم!!!
ممنونم!!

انشاالله که ماه پر برکتی باشه براتون!!

محتاجیم!

یا علی

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 مرداد 1389 ساعت 05:50 ب.ظ

سلام.انشالله که دستتون بهتر شده باشه.

در خلوت شب ز حــق صـدا می آید / از عطر سحر بوی خدا می آید

با گوش دگر شنو به غوغای سکوت / کز مرغ شب ، آواز دعا می آید . . .

فقط اومدم آغاز ماه مبارک رو تبریک بگم.
انشالله این ماه رمضان از همیشه براتون پر برکت تر باشه.

التماس دعا

سلاام!

بله! خدا رو شکر با دعای دوستان خیلی بهترم! :9

تشکر میکنم از لطفتون!!
انشاالله! ما هم برای دوستان دعا مخصوص داریم!

یا علی

ستایش پنج‌شنبه 21 مرداد 1389 ساعت 05:52 ب.ظ

ببخشید فراموش کردم توی پیام قبلی اسممو ثبت کنم.

تشکر!!
پیوست شد! :)

یا علی

د پنج‌شنبه 21 مرداد 1389 ساعت 10:27 ب.ظ

سلام.

حکایتی که نقل کردید خیلی جای تامل و تکیه داشت، این فاصله ای که توی زندگی بزرگان و توی زندگی خودم میبینم گاهی خیلی وحشتناکه!


انشاالله ماه رمضان بسیار پربرکتی داشته باشید.
التماس دعا

سلاام!!

دقت کردید؟! بعضی وقتها ادم هوس میکنه که مثل اونا بشه ! بعدش پای کار که میای عمق فاجعه رو میفهمی!!!

ممنونم!! همچنین برای شما و باقی دوستان عزیز!

التماس دعا داریم

یا علی

مهدی.م شنبه 23 مرداد 1389 ساعت 12:33 ب.ظ

سلام
خوبی وطن دوست جان؟
انشالله که بهتر باشی
این روزها انشالله که واست بهترین باشه
با آبائانیها میپری حاجی؟
خیره ؟
قول بده ما رو هم دعا کنین
این دوشنبه کاری بسیار سنگین دارم
امیدورارم خدا منو به لطف رحمتش حساب کنه نه به عدلش!دعامون کنین

سلاام!

ممنون! شکر خداا!

خدا رو شکر زود خوب شدم!

انشاالله که هست ! برا شما هم همینطور! :)

اخه ابادانیا دم دستن!! :))
دعا میکنیم حفن!! :))

اگه سنگینه کارگر بفرستیم!! :))

این دعای اخر رو برای همه میگفتی!! دعا گوییم!

یا علی

ملیحه سه‌شنبه 26 بهمن 1389 ساعت 05:55 ب.ظ http://www.doniam.blogfa.com

سلام باید بگم منم روی اشوب یکمکی کار کردم واقعا جالبه تازه برای مقالم از وب شما هم استفاده کردم البته باذکر منبع خوش حال میشم به من هم سر بزنید البته تازه شروع به کار کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد