۱...۲...۳...تمام...!

چشم حافظ زیر بام قصر آن حوری سرشت-شیوه جنات تجری تحت الانهار داشت

۱...۲...۳...تمام...!

چشم حافظ زیر بام قصر آن حوری سرشت-شیوه جنات تجری تحت الانهار داشت

میکده



میدونی میکده کجاست؟


همون جایی که وقتی میای بیرون..


 صلاة ظهر ، عاقلا کلاه سرت میگذارن و


نصف شب ، جاهلا  کلاه از سرت میندازن


بعضی وقتا هم اگه بخت در خونتو بزنه.... یه بادی میاد و سر و کلاهتو با هم میبره!


بریز....



پ.ن:چنتا نکته در مورد پست قبل  و پستهای مشابه  هست که بعد میگم


چرا "یا مهدی"؟



این عکسی که در قسمت بالای قالب وبلاگ میبینید  مربوط به گردنبندی هست که همیشه به گردن دارم و هیچ وقت ازم جدا نمیشه.


یادمه وقتی رفتم مشهد، با امین و علی و  علی اکرامی رفتیم بازار رضا  و از یکی از سنگ فروشها 


یه سنگ  عقیق سرخ یمنی بزرگ خریدم. اگه درست یادم باشه  امین یه "در نجف" خرید!


یادته امین؟!


از همون زمانی که خریدم توی این فکر بودم که روش چیزی بنویسم و  بندازم گردنم.


نزدیکای نیمه شعبان بود و تصمیم گرفتم یه "یا مهدی" روش بنویسم!


افتادم توی بازار که یه حکاک پیدا کنم که اهل نماز و خدا و پیغمبر باشه. تا اینکه بالاخره یکی پیدا


کردم و ازش قول گرفتم که بی وضو روش کار نکنه! قرار شد کار قاب کردن رو هم خودش انجام بده.


گفتم یه  "یا مهدی" برام بنویس! گفت:چشم!  چرا "یا مهدی"؟؟!  


منم با خنده میگفتم : پس یا کی؟؟


مشتری میومد و تا متوجه موضوع میشد میپرسید : چرا " یا مهدی"؟


گردنبند رو تحویل گرفتم.


هر کسی که این رو گردنم میدید ،اولین سوال این بود: چرا " یا مهدی"؟


یادمه توی هیئت هم که رفتم وقتی به امین نشون دادم ، اولین چیزی که پرسید: چرا  "یا مهدی"؟



این رو گفتم که اگه یه روزی  بچه های تفحص  ، یه گردنبند عقیق سرخ یمانی  "یا مهدی" نشان 


پیدا کردن، بدونن که مال منه!



کبوتر امام رضا

سلام!

پیش از این مطلبی رو گذاشته بودم که گویا به تعبیر یکی از دوستان غیر اخلاقی بود! 

برای اینکه بیشتر در موردش فکر کنم یه فرصت میخوام ! تا اون موقع  یه میان پرده براتون دارم از بقیع و مرقد امام رضا!!


ای کبوتر که نشستی روی گنبد طلا
هرکجا پر می‌کشی تو حرم امام رضا
 
من کبوتر بقیعم، با تو خیلی فرق دارم
جای گنبد سرمو به روی خاک‌ها می‌ذارم


خونه‌ی قشنگ تو کجا و این خونه کجا؟
گنبد طلا کجا قبرای ویرونه کجا؟




اونجا هرکی می‌پره طائر افلاکی می‌شه
تو بقیع بال و پر کبوترا خاکی می‌شه


اونجا خادما با زائر آقا مهربونند
اینجا زائرا رو از کنار قبرا می رونند
 
تو که هر شب می سوزه صد تا چراغ دور و برت
به امام رضا بگو غریب تویی، یا مادرت؟




کی میگه که تو غریبی ؟ غریب عاشق نداره
روز و شب این همه عاشق رو خاکت سر میذاره

غریب اونه ، تو بقیع شمع و چراغی نداره
نه ضریح  و نه حرم ، حتی رواقی نداره ....

(قیصر امینپور)



              کبوتر امام رضا با صدای حسین فخری: