۱...۲...۳...تمام...!

چشم حافظ زیر بام قصر آن حوری سرشت-شیوه جنات تجری تحت الانهار داشت

۱...۲...۳...تمام...!

چشم حافظ زیر بام قصر آن حوری سرشت-شیوه جنات تجری تحت الانهار داشت

سلام سلامتی میاره

سلام

سلام!

سلام اولی که اسم اوس کریمه و سلام دومی هم همونیه که جوابش واجبه!

زود تر گفتم که هفتاد ثواب نصیب خودم بشه و یکی برای شما!

اخه اینجا از این ثوابای مفتی کم پیدا میشه و ما هم محتاج!

دیگه این خود خواهی رو بروی عزیزتون ببخشید


اینجا میگن hello,hey!,haya, hi  و چیزای دیگه...

یه سوالی برام پیش اومد

اگه زودتر بگی Hi یا hello  همون هفتاد ثواب رو برات مینویسن؟!

یا جواب hello  واجبه یا نه؟!


شاید سلام که اسم خودشه،رو حساب دوستی ثواب میریزه بحساب 

که هی اسمش رو میگیم ،ایشون هم میگه دمت گرم

مثل "یا الله" که ذکرش شق القمر میکنه


این سلامه شاید یکم فازش کم جونتره

استغفر...ا

کم جون که نه ! شاید کارش چیز دیگست!


حالا بنظرتون یه کلمه که قدمتش به سال ۱۸۳۳ ،شاید یکم قدیمیتر، بر میگرده (منظورم کلمه hello  بودا!!)و ریشه خودش رو از چیزایی مثل: هوی! اهای! عموووو! .....  گرفته شده ، این همه ثواب داره و جوابش واجبه!؟

بقول یه مثل فارسی: جواب "های" ،"هوی"ه! 

مثلا    اونا بگن :Hi!  (هفتاد ثواب)

ما هم در جواب بگیم : "hooy!"  (یه ثواب)


شاید هم داشته باشه!

ما که مامور حسابرسی نیستیم!


یهو دیدی خدا بخاطر احترامی که بنده ها برای هم قائلن این پاداش رو در نظر گرفته!

الله اعلم!




نظرات 14 + ارسال نظر
س-ف سه‌شنبه 7 مهر 1388 ساعت 06:55 ق.ظ http://swan.blogsky.com

سلاااااااام!
نیت مهم ه اقای وطن دوست! نیت!
؛)
قالب جدید با همه تغییرات اش مبارک تون باشه...
یا علی

سلام!
اون که بععلله!:دی
نیت میکنیم یک سلام قربت الی الله! :دی

ممنونم
یا علی

301040 سه‌شنبه 7 مهر 1388 ساعت 09:28 ق.ظ http://301040.blogsky.com

بسیار غالبت رو دوست می دارم.
مخصوصا راه راه های اون عقب رو

سلام!
قالب هم شما رو خیلی دوست داره!:دی
قابل نداره!
ممنون
یا علی

301040 سه‌شنبه 7 مهر 1388 ساعت 09:31 ق.ظ http://301040.blogsky.com

راستی تاریخ 1933 فکر نمی کنم درست باشه.
طبق لینک خودت فکر کنم 1833 درسته. اشتباه لپی شده انگار

اوخ!
اشتباه تایپی بود!
100 سال عقب جلو شد ! با یک یگمه کیبورد!:دی
اصلاح شد
ممنون

س.ح سه‌شنبه 7 مهر 1388 ساعت 11:02 ق.ظ

سلام
فکر کنم شکلش خیلی مهم نباشه..
میگن همه جورش سلامتی میاره....دی

پس ما هم میگیم: سلااام! :)
یا علی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 مهر 1388 ساعت 12:50 ب.ظ http://fellow.blogsky.com

سلام
آقا سر افرازمون کرده بودید، تشریف آوردید...
چه وبلاگ قشنگی شده اینجا مبارکه...
در مورد نیشخند هم ممنون! یک علامت سوال بزرگ رو حذف کردین.
درمورد حرفتونم، ببخشید سیاسیون ما که دیگه می تونند بد و خوب رو از هم تشخیص بدن. اگه در مورد کارای خوب، موضع خوب گرفتن خوب دستشونم درد نکنه معلوم میشه که آدم شدن...
معذرت میخوام، یاعلی

سلام!
قربون صفات!

خواهش میکنم!:)

در مورد کلام سیاسیتون هم کمی حرف دارم که توی خونه خودتون میگم!
یا علی

امین سه‌شنبه 7 مهر 1388 ساعت 09:51 ب.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com

سلام
سلام!
واااااااااااااااااای، چقدر ناز شده اینجا (copyright 2009,Alireza Bazargan)!!!
راستش اون فونت قالب قبلی رو اعصاب من بود، هر چند خیلی جلوی خودم رو گرفتم که چیزی نگم!
"ریشه خودش رو از چیزایی مثل: هوی! اهای! عموووو! ..... گرفته شده" خیلی باحال بود، کلی خندیدم.
بابا چقدر الکی پیچیده کردیش! نیت مهمه آقای وطن دوست! نیت!

سلاام!
به تو میگن یه شهروند خوب!کپی رایت رو رعایت میکن!:دی
به تو هم میگن رفیق؟! المومن مراة المومن! بگو عیب رو دیگه!:دی
ااا! باشه ! دفعه بعد چیزی نمیگم!فقط میگم نیت مهمه!:دی
خودت بقیش رو میگیری دیگه!:دی
قربانت
یا علی

مهرگان چهارشنبه 8 مهر 1388 ساعت 12:07 ق.ظ http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام ...
سلام
هفتاد تا ثواب رو خودم بردم!!
ما یه استاد اون ور آبی داشتیم هیچ وقت سلام نمیکرد همیشه میگفت روز شما به خیر. چقدر هم بانشاط میگفت .


به به چه صفایی به سر و صورت اینجا دادی!!
مبارکه. خیلی قشنگ شده!!

من الان سه ساله (تو آبان میشه 4 سال) که از همین قالب فکسنی استفاده میکنم. چیزی که بدرد شکلات داغ بخوره نیافتم!!

بازم سلام

سلام!
این اینور ابیا وقتی میان سر کلاس همین رو میگن!این استاد هم یاد گرفته بوده!

قابل نداره!جدی میگم!:دی
خوب خودت بنویس!ماشا...ا استادی که!:دی

علیکم السلام

بهار پنج‌شنبه 9 مهر 1388 ساعت 12:33 ق.ظ

سلام
وبلاگتون چه نازو قشنگ شده
مبارک باشه
قبلیو باید راست کلیک می کردم
سلامم ،سلامه
مهم اینه که هر طوری شده اگر با هم حتی صحبتی نداریم برای داشتن ارتباط کوچیکو باقی موندن آشنایی ها حتما کلامی ردو بدل بشه
البته این واژه مفهومه سلامتیو با خودش همراه داره
فقط علامت تعجب کنارش نمی دونم مفهومش چیه؟
راستی من نمی دونستم شما هم مگه خارجید؟!


سلام!
ممنون
نظر لطفتونه
البته باید اضافه میکردید که کلامی که مبادله میشه با لحن درست باشه و خودش هم زیبا باشه!اخه بعضیا با فحش با هم سلام علیک میکنن!(توی بعضی از اجتماعات پسرا)

بله با اجازتون ما هم درد هجری میکشیم که مپرس! :دی
یا علی

رستگار پنج‌شنبه 9 مهر 1388 ساعت 01:49 ق.ظ http://sagiye-simin-sagh.blogsky.com

سلام

اگه زودتر بگی Hi یا hello همون هفتاد ثواب رو برات مینویسن؟!

یا جواب hello واجبه یا نه؟!

از اون جمله های طنز تامل برانگیز بود! :):)
ولی منم با این بحث نیت موافقم
نکنه نگرانید که اونجا از این ۷۱ ثواب بی بهره بمونید!!:)
خودتون که بهتر میدونید اوستا کریم کارش درسته
اصلا شاید ثوابش بیشتر باشه! :)

راستی قالب جدید هم مبارک .


سلام!
:دی

نه بابا! ما بساط گناهمون جمع بشه ، 71 ثواب پیشکش!:دی
ما هم به کار درستیه اوس کریم دل بستیم!
وگرنه...
تشکر
یا علی

301040 پنج‌شنبه 9 مهر 1388 ساعت 09:08 ب.ظ http://301040.blogsky.com

che ghadr montazerm bemoonam matlabe jadid benevisi mohandes
:)
???

سلام
بابا! مهندس چیه؟!؟!؟ من اسم دارماا!
اندکی صبر که سحر نزدیک است!:دی
رو چشم
:)
یا علی

هیفا پنج‌شنبه 9 مهر 1388 ساعت 10:00 ب.ظ

سلام!
اونجا مردم به هم میگن hey ؟اینکه خیلی زشته ...خودش یه جور توهینه!
درمورد اینکه ثواب استفاده از همچین کلماتی مساوی استفاده از لفظ سلام باشه شک دارم... ولی یه آیه تو قرآن هست که به نظرم به درد شما میخوره برای اینکه ثواب سلام کردن رو ببرید:
...فاذا دخلتم بیوتا فسلموا علی انفسکم تحیة من عندالله مبارکة طیبة...
...هنگامی که وارد خانه ای شدید برخویشتن سلام کنید، سلام و تحیتی از جانب خداوند...
آیه ی 61 سوره ی نور هست!که تفاسیر متعددی در موردش هست ویکیش هم اینکه:وقتی وارد خانه ای میشید که کسی ساکنش نیست به خودتون سلام کنید!
ظاهرا از این ثوابهای مفتی اونجا هم پیدا میشه!
در ضمن سلام کردن 69 تا ثواب داره وجوابش یکی!یعنی جمعا میشه هفتاد تا...شما یه دونه هم اضافه به خودتون جایزه میدین؟

سلام!
hey برایم ما توهینه. وگرنه همون hi هست که بعضی وقتا میگن hey
اینکه گفتین "درمورد اینکه ثواب استفاده از همچین کلماتی مساوی استفاده از لفظ سلام باشه شک دارم..." من رو به فکری انداخت...بذارید یکم که پخته تر شد عنوان میکنم

دستتون درد نکنهههه! خدا هم فکر اینجا ها رو کرده ها!!:دی

در مورد تعداد ثوابها که سوتی دادم!:دی
درسته! 69!و 1!
اون یکیش هم اشانتیونه!:دی

یا علی

هیفا پنج‌شنبه 9 مهر 1388 ساعت 10:01 ب.ظ

یادم رفت بپرسم چرا دردناک؟

بنت الهدی شنبه 25 مهر 1388 ساعت 09:07 ق.ظ

سلام
شما به نیت صواب و سلامتی هرجور سلام کنین ثواب داره ..
با هر زبان و گویشی :)
میگم من سیزدهمین نفرم تو کامنتدونی این دو پست ..
ولی سیزده اصلا عدد بدی نیست از وقتی که حضرت علی(ع) در سیزدهم رجب به دنیا اومد :)
..
یا علی

سلام!
من هم متولد 13 رجب هستم احتمالا نحسیش مال منه!:دی

بنت الهدی یکشنبه 26 مهر 1388 ساعت 07:57 ب.ظ

:دی

پس خوش به حالتون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد