۱...۲...۳...تمام...!

چشم حافظ زیر بام قصر آن حوری سرشت-شیوه جنات تجری تحت الانهار داشت

۱...۲...۳...تمام...!

چشم حافظ زیر بام قصر آن حوری سرشت-شیوه جنات تجری تحت الانهار داشت

میلاد


 بسم الله الرحمن الرحیم



یادم میاد 24 فروردین سال 63 ، خدا تاج بندگی رو برسرم نهاد!

من رو به پدر و مادرم امانت داد.


که توشه ای برگیرم و بروم!

امانتی بدوش گیرم!



(یادم نمیاد! یادم نمیاد! یادم نمیاد  چیزی رو به خوشی عطر گل یاس بوییده باشم!)




سنگینی امانت رو که از ازل ضمیمه کردند و همراه دارم،

 اما توشه را نمیدانم...


حالا 26 سال گذشت!

هرچه مانده انشا...ا مبارک باشد.


یا علی



به نیت روز تولد فالی زدم به دیوان حافظ:



سحر به بوی گلستان دمی شدم در باغ

که تا چو بلبل بی‌دل کنم علاج دماغ


به جلوه گل سوری نگاه می‌کردم

که بود در شب تیره به روشنی چو چراغ


چنان به حسن و جوانی خویشتن مغرور

که داشت از دل بلبل هزار گونه فراغ


گشاده نرگس رعنا ز حسرت آب از چشم

نهاده لاله ز سودا به جان و دل صد داغ


زبان کشیده چو تیغی به سرزنش سوسن

دهان گشاده شقایق چو مردم ایغاغ


یکی چو باده پرستان صراحی اندر دست

یکی چو ساقی مستان به کف گرفته ایاغ


نشاط و عیش و جوانی چو گل غنیمت دان

که حافظا نبود بر رسول غیر بلاغ

 


 


نظرات 21 + ارسال نظر
باران سه‌شنبه 24 فروردین 1389 ساعت 12:52 ق.ظ http://sotooh.blogsky.com

سلام
تولدتون مبارک
فک می کنم اولین کامنت تبریک باشم
واستون آرزوی شادی میکنم
امیدوارم همه ی سال هاتون پر از شادی باشه

سلاام!
ممنونم ازتون!
لطف کردید و خوشحالمون کردید!
انشا...ا که زنده باشید!
یا علی

مهرگان سه‌شنبه 24 فروردین 1389 ساعت 01:01 ق.ظ

سلام اخوی مهندس مافوق اعظم

تولدت مبارک
انشالله 120 سال به این سال ها

یه شیرینی افتادیم ... ایول



سلاام!

ممنوننننن!
شکرا!!
120 سال دیگه زیاده

شیرینی؟!! باز ولخرج گیر اوردین؟! :))

چشم!
یا علی

رستگار سه‌شنبه 24 فروردین 1389 ساعت 02:43 ق.ظ http://saghiye-simin-sagh.blogsky.com

سلام

تبریک ما رو به مناسبت سالگرد مراسم تاجگذاری بپذیرید! :)

میگن هرچی پست و مقام بالاتر باشه مسئولیت هم سنگین تره! این تاج بندگی هم برای ما عجب امانت و مسئولیتی با خودش آورده که هیچ احد غیر الناسی (متضاد احدالناس!!) نمی تونه به دوش بکشتش!

انشااله که هر روز عمرتون پربارتر و پرخیر و برکت تر از روز قبل باشه!
این دعا هدیه ما به شما!‌حالا تکلیف شیرینی چی میشه؟! :))

سلام!

به به! ممنونم! انشا...ا قسمت شما! :))

هرچی مسولیت بالاتر ، مسئولیت سنگینتر، پله های رفیعتر، افتادن و خرد شدن هم شدیدتر!
باز هم ممنونم! انشا...ا که موفقیت شما هم روزافزون باشه و خدا شما رو برای پدر و مادرتون نگهداره!

شیرینی!! تقاضای شیرینی زیاده! ما تسلیمیم!! :))
چشم شیرینی دوستان فراموش نمیشه!
یا علی

رستگار سه‌شنبه 24 فروردین 1389 ساعت 02:46 ق.ظ http://saghiye-simin-sagh.blogsky.com

راستی!

بر حافظ هم دروووود!
بیش باد!!

یا حق

سلاام!

داشتید حافظ رو فراموش میکردید؟!!!:دی

از شما بعید بودا! :)

بیش بااد!!!
یا علی

مامان عیسی سه‌شنبه 24 فروردین 1389 ساعت 09:31 ق.ظ

سلام
تولدتون مبارک
براتون آرزویی که برای پسرم را دارم میکنم
الهی سالم باشی
یه عبد صالح باشی
عکسای محلتون فوق العاده بود میگم بد نمیگذره جای به این قشنگی زندگی میکنید
اون قضیه استر و خشایار شاه ووو هم خیلی جالب بود
یعنی واقعا خشایارشاه انقدر احمق بوده که میزاره این همه ایرانی را قتل عام کنند !!!!!!!!!!!!
حق یارتون

سلاااام!

حال شما چطوره؟!
مدتی سعادت مشاهده حضورتون رو نداشتیمااا!!

ممنونم!انشا...ا که خدا عیسش کوچولو رو برای شما و شما رو برای عیسی نگه داره!
الهی آمین!
ای بابا! ملالی نیست جز دوری دوستان! :دی

بله! والا چه گویم؟! محکمترین حالتش پدر سوختگیه یهودیاست!
یا علی

س.ح سه‌شنبه 24 فروردین 1389 ساعت 10:59 ق.ظ

سلاااام
تولدتون مبارک..ایشالا که هر سال مبارک تر از سال قبل باشین
حالا کی قرار شیررنی بدین...دی

براتون هم کادو اوردیم هم کیک..دی

http://coolest-birthday-cakes.shippony.com/images/misc/boxes/happy_birthday_cake_03.jpg


راستی حافظ هواتونو داره ها..عجب فال خوبی :)
یا علی

سلام!

ممنونم !خیلی لطف کردید!

عرض کردم که یه شیرینی تپل به دوستان میدیم! :) حتما!!

دست شما درد نکنه! چرا زحمت کشیدید...؟:))

توووووپ!
من و حافظ یه رمانی با هم خاک بازی میکردیم! :))
یا علی

داود سه‌شنبه 24 فروردین 1389 ساعت 02:19 ب.ظ http://yaran1388.blogsky.com/

سلام برادر

از فروردین ۶۳ خیلی خوشم میاد...۱/۱/۶۳ افتخار جانباز شدن رو داشتم.

تولدت مبارک برادر عزیز(گل)‌(گل) (گل)


نشاط و عیش و جوانی چو گل غنیمت دان

که حافظا نبود بر رسول غیر بلاغ


البته شما که قطعا غنیمت دانسته ای... ما امروز به وجودت افتخار میکنیم...جوان رعنای ایرانی متعهد و متخصص

راستی یه شوخی:
چند سال پیش فرزاد حسنی در یک برنامه تلویزیونی با یک خانم امریکایی که مسلمان شده بود مصاحبه میکرد. اون خانم میگفت وقتی که از من پرسیدن که این چادر چیه که سرت کردی؟بلافاصله گفتم این تاج بندگی است که خدا بر سرم نهاده...دی

داداش گلم بهترین دعایی رو که بلدم در حقت میکنم:
انشاالله عمر با عزت داشته باشی و عاقبت به خیر بشی

یا علی

سلاااام!

به به! کدوم عملیات بودید؟! راستی کمی از خاطرات خودتون بگید! شما بزرگتر مایید هاااا!!

انشا...ا بمدد همین جانبازی ، ما رو هم شفاعت میکنید!

قربان شما! ممنونم از مرحمتتون!

خیلی دوست دارم این چیزی که فرمودید باشم!
انشا...ا که لیاقت همراهی با امام زمان و شهدا نصیب همه بشه!

در اسمان عشق، کلاغپروازی با این عزیزان هم عالمی داره!

ماشا...ا به حافظه!! بله ! منظورتون خانم آرین هست دیگه ؟! بله؟! :دی

اقا داوود!
دعا تون رو که خوندم ...یاد چیزی افتادم ...بغضم گرفت! مزه ای داشت!

ممنونم
یا علی

امین سه‌شنبه 24 فروردین 1389 ساعت 02:49 ب.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام ژنرال
سالروز ترفیع درجه ات رو تبریک میگم!
خیلی جالبه، پس داداش من دقیقاً یکسال از تو بزرگتره؛ 62/1/24
به دنیا اومده.
انشاالله تا جایی که بنده خوبی برای خدا باشیم عمر کنیم...

سلااااام!

ترفیع؟!! بابا یه سال از عمرمون کم شد!:)

جدی میگی؟! مهدی؟! عجب تقارن جالبی!

انشا...ا! یاد فرازی از صحیفه سجادیه افتادم!


یا علی

نیاز سه‌شنبه 24 فروردین 1389 ساعت 02:57 ب.ظ


سلام اقای وطن دوست.

تبریک می گم این روز فرخنده رو. ان شا الله هر سالش پر بار تر از سال پیش باشه براتون.

یا علی

سلاااام!

حال شما چطوره؟! خوبید انشا...ا؟!

ممنونم ازتون! انشا...ا که توفیقی باشه که برای همه مفید باشم!

زنده باشید و پیروز
یا علی

سیدامیرحسام سه‌شنبه 24 فروردین 1389 ساعت 04:26 ب.ظ http://www.shia-book.blogsky.com/

سلام مجدد...
به به! به به!
هپی برسدی! (انگلیسیش رو که درست نوشتم!)

میخواستم بگم 200 سال به این سالا!! یاد یه خاطره افتادم! یه اهل دل بزرگواری گفت که سر مزارمون آمدی دعامون کن. منم گفتم بابا حاجی حالا انشاا... 200 سال عمر می کنی!
برگشت بهم گفت: مگه من فیلم!!!
جات خالی کلی خندیدم!

انشاالله خدا بهت عمر با عزت بده.

اینم کیک ما...

http://s1.picofile.com/shia-book/hedyyeh%20fe%20alireza.jpg

البته ناقابله! فقط اولا که مال 10 سالگیه!
بعدم نمی دونم جا پای کی روش مونده!!(خنده)
شما اگه متوجه شدید ما رو هم از دلدرد خنده در بیارید!
دیگه برگ سبزیست! قبول بفرمایید.
کادوی تولد اصلا حالش به این حرفا و شوخیاست دیگه!!

خوب! حالا چون ما از دیگران پر رو تر هستیم!!(خنده) می گیم که چی باید شیرینی بدی؟!
.
.
.
ما خودت رو می خوایم زیارت کنیم...!
انشاالله.

راستی:
بابا توشه رو که از قبل فرستادی!!

انشاالله که عمر با برکت و با ثمری داشته باشی و مایه افتخار خانواده و دوستان و کشورت باشی.

ببخشید دیگه یه مقدار خوشمزه گیری در آوردم!
دیگه چون مراسم تولد بود این جوری شد...

صبح نزدیک است و ...

سلااام!
بر برادر عزیز خودم!

حاجی!! لهجه داریاااا!! :)))

اقا! قشنگ گفتند!! :))

دست گلت درد نکنه!!زحمت کشیدی!!

سید ! ای جای بای کیه؟! هر چی هست انسان نیستا!! :))
4 تا انگشت بیشتر نداره! :دی
کیک ما رو لگد مال کردن!


کدوم توشه مرد مومن؟! امام خمینی و ایت... بهجت با اینهمه توشه همچین ادعایی نکردن! :دی

من نوکرتم داداش! انشا...ا اومدم ایران یه قرار میزاریم که کا هک این بچه سید رو زیارتش کنیم! :دی

فدای معرفتت!
سید جان افراد زیاد بودن !حرف کم اوردم! شما ببخش! بذار به بقیه هم برسه! :))

چاکریم
یا علی

سیدامیرحسام سه‌شنبه 24 فروردین 1389 ساعت 04:41 ب.ظ

راستی...
جادار اینجا از حافظم تشکر کنم!

دمش گرم...
من که خیلی می خوامش...

صبح نزدیک است و ...

سلام!

اون هم تو رو میخواد قناری!! :دی

یا علی

بهاره سه‌شنبه 24 فروردین 1389 ساعت 07:13 ب.ظ

سلام آقای وطن دوست
مبارکتون باشه
انشالله حالا حالاهاتا صدو دویست سالگی
انشالله هر چی مونده با برکت وسلامتی باشه برای همه واخرش با عاقبت بخیری
دیر گفتیدوگرنه کادو هم براتون تا انگلستان می فرستادم !!!
بااحتمال صفر درصد انشالله سال بعد
البته اول کیک تولدو باید بخورم بعد کادورو بدم

اینم یه کادو
http://123tamam.blogsky.com/1389/01/24/post-58/
یه عکس قشنگ داره فقط بوش نمی تونید بکنید

اینهم اون جمله معروف که میگه ماهی ندید ماهی یادگرفتنو یادشون بدید
http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=%da%af%d9%84+%db%8c%d8%a7%d8%b3&SSOReturnPage=Check&Rand=0

به یاری خدا همیشه تو زندگیتون موفق باشید

سلااام!

شکرا جزیلا!!! :دی
انشا...ا خدا این 100 و 200 رو بگیره و بر عمر عزیزان و دوستان اضافه کنه! :)

انشا الله
اگه میدونستیم زودتر میگفتیم! خوب عیب نداره! تولدم رو تا یه هفته تمدید میکنم!بخاطر استقبال گسترده مردم! :))

دستتون درد نکنه! :دی

از خوش فکریتون خوشم اومد! فکر خوبیه! اتفاقا در فکرش بودم!!! تشکر!

یا علی

د سه‌شنبه 24 فروردین 1389 ساعت 09:17 ب.ظ

سلام؛

پست خودتون با شعری که در آخر نوشتید خیلی کامل بود. دیگه حرفی نمیمونه.

فقط دعای خیر ما که بدرقه راه همه خواهران و برادران مومن مونه.

سلام!

:)

شما که همیشه به لطف داشتید
ممنونم
یا علی

راضیه سه‌شنبه 24 فروردین 1389 ساعت 10:31 ب.ظ http://www.judyabot.blogfa.com

سلام
میلادتون مبارک باداااااا!

آن امانت که خدا بر زمین و آسمان و کوهها عرضه کرد و از برداشتنش سر باز زدند و انسان برداشت همین است....
نه عشق است و نه معرفت است و نه اطاعت....
"مسئولیت ساختن خویش" است. کاری که در ید قدرتمند خداوندی است انسان خود به دست میگیرد!
دکتر شریعتی!


التماس دعا

سلام!

میلاد با سعادتمون؟! :))

تشکر!!

شما هم رگ خواب ما رو پیدا کردید؟! میبینید دکتر رو دوست داریم هی ازش در فشانی میکنید! :)

ممنونم
یا علی

امین چهارشنبه 25 فروردین 1389 ساعت 04:04 ب.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

فرمانده امرکم مطاع!
به روز کردم،بدو بیا!

سلام!
اومدم رئیس
یا علی

مهدی چهارشنبه 25 فروردین 1389 ساعت 06:52 ب.ظ http://mafhh.blogsky.com

سلام
تولدتون مبارک اقای وطن دوست بزرگ
انشاالله ۱۲۰ سالگیتونو بهبتون تبریک بگم
ایشالله با تنی سالم موفقتر ز همیشه باشی
ببخشید که یه مدت نبودم شرمنده نزارین رو حساب بی معرفتی بزلرین رو حساب مشغله
یا حق

سلااام!

کجاییی با مرام؟!

قربانت ! انشا...ا عروسیت! :دی

خوب شد گفتی! وگرنه میذاشتم به حساب کم لطفی! :دی

خیلی اقایی!
یا علی

جوانمرد پنج‌شنبه 26 فروردین 1389 ساعت 02:13 ق.ظ http://javan-mard.blogfa.com

سلام دوست عزیز
اخر شبی داشتم وب گردی میکردم یه دفعگی یاد شما کردم گفتم بیام مطالب قشنگتون را بخونم که اتفاقا دیدم تولدتون هم بوده
واسه همین اول .سال نو و بعد هم تولدتون را تبریک میگم البته هر دوش با تاخیره دیگه به بزرگی خودتون ببخشید
این متنتون را خوندم یاد یک مطلبی که چند وقت پیش خونده بودم افتادم اونم به نظر خودم جالب بود براتون مینویسمش به عنوان هدیه تولد ...شرمنده وسعم بیشتر نمیکشه

زیر گنبد کبود، جز من و خدا کسی نبود
روزگار رو به راه بود، هیچ چیز نه سفید و نه سیاه بود
با وجود این مثل اینکه چیزی اشتباه بود
زیر گنبد کبود بازی خدا نیمه کاره مانده بود
واژه ای نبود و هیچکس شعری از خدا نخوانده بود
تا که او مرا برای بازی خودش انتخاب کرد
توی گوش من یواش گفت: " تو دعای کوچک منی" بعد هم مرا مستجاب کرد
پرده ها کنار رفت. خود به خود با شروع بازی خدا عشق افتتاح شد
سال هاست اسم بازی من و خدا زندگی ست
بازی که ساده است و سخت، مثل بازی بهار با درخت
با خدا طرف شدن کار مشکلی ست
زندگی بازی خدا و یک عروسک گلی ست

عرفان نظر اهاری
راستی یک سوال :اول متنتون نوشتید یادم میاد میخواستم بدونم چه طوری یادتون میاد من که هر چی فکر میکنم روزی را که به دنیا اومدم یادم نمیاد:-))

موفق باشی
یاحق

سلااام!

به به! جناب اقای جوانمرد!
عجب پر برکت بود این تولد ما! دوستانی رو دیدیم که مدتها از زیارتشون محرومیم!

خوشحالمون کردید جناب!

دست شما درد نکنه! عید شما هم مبارک البته با کمی تاخیر!

عرفان نظر اهاری متون جالب و لطیفی دارند! ممنونم از حسن انتخابتون!

حافظه ما قویه!!! :))

زنده باشید
یا علی

هدی پنج‌شنبه 26 فروردین 1389 ساعت 11:25 ق.ظ http://elmoservat.blogfa.com/

سلام اقای وطن دوست
تولدتون مبارک باشه ان شاءالله ..انشاءالله همیشه بنده ی خدا باشید و این تاج رو به نحو احسن حفظ کنید و بنده ی غیر نشوید...که بالاترین افتخار است بنده ی خدا بودن ....
امیدوارم سال پر و خیر و برکتی براتون باشه...
همراه با معنویت مضاعف...
ببخشید دیر خدمت رسیدیم جهت عرض تبریک..
....
یا علی.

سلااام!

تشکر میکنم!
انشا..ا!خدا از دهانتون بشنوه!

من هم برای شما و همه دوستان خوبم ارزوی بهترینها رو دارم!


از شما بعید بود با تاخیر بیایدااا!! :))

یا علی

یه آشنا پنج‌شنبه 26 فروردین 1389 ساعت 08:11 ب.ظ

سلام حاجی...!
خیلی وقته ندیدمت! دلم واست یه ذره شده بود!

این عکس شکم مبارک و طی الطریقتان را که دیدیم بسیار مسرور شدیم و همین برای خوشحالیمان بس!

واقعا حال و هوای خاصی دارین... فکر کنم دیگه دارین تبدیل به "شیوه جنات تجری تحت الانهار" می شین...
واقعا احسنت! شاید هم به خاطر این تفعل زیباست که من اینجوری فکر می کنم...

آقا 26 سالگی تون هم مبارک باشه
بابا بزرگ، متولد 63 ... :دی

راستی این خیابوناتون چرا اینقدر خلوته؟ آدم یاد زمان درشکه می افته!

دعا واسه ما هم فراموش نشه
یاعلی

سلاااام!

حاجی !‌حالت خوبه؟! کجایی مومن؟!

دل به دل راه داره! اومدیم خونت !‌خونه نبودی! راستشو بگو کجا رفته بودی؟!(بخدا رفته بودم سقا خونه دعا کنم...شمعی که نذر کرده بودم .....) :))


نه بابا!! جدی نگیر ما رو!! از این خبرا نیست!! وصف ما رو خدا داند و بس! اون میدونه که چه جونوری هستیم!! :))

قربون تو پسر! انشا...ا تولد خودت خدمت کنیم! :))

فکر کنم همه جای دنیا ساعت 6صبح خیابونها خلوت باشه! :))

حتما!!شما هم همینطور !!

یا علی

منتظر جمعه 27 فروردین 1389 ساعت 11:57 ق.ظ

سحرم دولت بیدار به بالین آمد
گفت برخیز که آن خسرو شیرین آمد

سلام!

حافظ!!

فال بوده؟! یا همینطوزی یادتون اومده؟
اگر فال بوده که خیلی خوب ومده!

اگر هم که حکایت دل است،بسیار زیباست!

ممنونم
یا علی

[ بدون نام ] جمعه 27 فروردین 1389 ساعت 10:56 ب.ظ

سلام سلام و بی انتها سلام
آقا مبارکا باشه!میفرمودین از پیش تدارک میدیم!اون روز حتما خداوند هم از آفرینش همچین بنده ای شادمان بوده.
ما که شیرنی میخوام اونم اساسی!چه ج.ری و چگونه میمونه به عهده شیرینی دهنده و چشم و چراغ مجلس!!!!!!!!!
انشاالله که لحظه های با سربلندی و پیروزی رو در پیش رو داشته باشی!

بارالها:ما را از مایه ضعف و ناتوانى به وجود آورده‏اى، و اساس آفرینش ما را بر سستى نهاده‏اى، وآغاز مارا از آبى ناچیز بنا گذاشته‏اى، پس ما را جز به نیروى تو حرکتى و جز به یارى تو قوّتى نیست، پس به توفیق خود نیرومان بخش، و با هدایتت به راه صواب استوارمان دار، و چشم دلمان را از آنچه در مسیر غیر عشق توست کور ساز، و هیچ کدام از اعضاى ما را در معصیت خود پیشرفت مده(دعا و نیایش امام سجاد(ع) در شوق به طلب آمرزش از خدای بزرگ
در پناه خدا





سلاام!
درووود!

تشکر میکنممممم خیلی زیاد!!:)
خدا قطعا شاد بوده ولی بیشتر بابت افرینش یه بنده دیگه!

اونم رو چشمم! اجازه بدید بیام تهران! اون رو هم تقدیم دوستان میکنیم! ولی اونهایی که نمیان بگیرن گردن خودشونه! ؛)

من هم این ارزوهای زیبا رو به خودت بر منعکس میکنم! :))

انشا..ا که زنده باشی و خیر از وجودت ببینی!

الهی آمین!

یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد