۱...۲...۳...تمام...!

چشم حافظ زیر بام قصر آن حوری سرشت-شیوه جنات تجری تحت الانهار داشت

۱...۲...۳...تمام...!

چشم حافظ زیر بام قصر آن حوری سرشت-شیوه جنات تجری تحت الانهار داشت

طلوع



بسم الله الرحمن الرحیم



یه مدتیه که هیچ طلوع افتابی رو از دست نمیدم!

خیلی لذت بخشه!خیلی!



میدونید چه وقتی لذت بخش تر از همیشه ست؟

وقتی که به بهانه تماشای طلوع میای بیرون!


یعنی با نیت دیدن طلوع خورشید میری بیرون! نه اینکه بطور تصادفی اون رو ببینی!


اینجوری وقتی که خورشید میخواد بیاد بالا هیجان خاصی پیدا میکنی! قلبت میزنه!


بعضی موقع فکر میکنی که خورشید فقط برای تو داره میاد بالا! فقط بخاطر تو! 


چون تو منتظرش بودی!تو!


بهتون پیشنهاد میکنم این لذت رو تجربه کنید!

اگر تجربه کردید، بیشتر تجربه کنید!


خیلی رو تون تاثیر میذاره!




امروز بعد از نماز  صبح تفألی زدم به دیوان حافظ ! اما این بار به نیت خودم بود! باز هم دقیقا زد تو خال!





ای بی‌خبر بکوش که صاحب خبر شوی

تا راهرو نباشی کی راهبر شوی


در مکتب حقایق پیش ادیب عشق

هان ای پسر بکوش که روزی پدر شوی


دست از مس وجود چو مردان ره بشوی

تا کیمیای عشق بیابی و زر شوی


خواب و خورت ز مرتبه خویش دور کرد

آن گه رسی به خویش که بی خواب و خور شوی


گر نور عشق حق به دل و جانت اوفتد

بالله کز آفتاب فلک خوبتر شوی


یک دم غریق بحر خدا شو گمان مبر

کز آب هفت بحر به یک موی تر شوی


از پای تا سرت همه نور خدا شود

در راه ذوالجلال چو بی پا و سر شوی


وجه خدا اگر شودت منظر نظر

زین پس شکی نماند که صاحب نظر شوی


بنیاد هستی تو چو زیر و زبر شود

در دل مدار هیچ که زیر و زبر شوی


گر در سرت هوای وصال است حافظا

باید که خاک درگه اهل هنر شوی

 



نظرات 17 + ارسال نظر
محمد پنج‌شنبه 3 تیر 1389 ساعت 04:57 ق.ظ http://shanc.blogsky.com

دم حافظ گرم که روی هیچکسو زمین نمیندازه
هر وقتی

سلاام!

حافظ که دمش گرمه! :)

یا علی

مهدی.م پنج‌شنبه 3 تیر 1389 ساعت 02:42 ب.ظ

سلام
یعنی ما به طلوع راستین میرسیم؟
آن مرد با نور می آید

سلام!

به ما بستگی داره!!

انشاالله!

یا علی

سیدامیرحسام پنج‌شنبه 3 تیر 1389 ساعت 06:59 ب.ظ http://www.shia-book.blogsky.com/

سلام...
به به!

بابا خیلی باحالی!
علیرضا منم خیلی این صحنه رو دوست دارم...
این لینک رو ببین...
http://negarkhaneh.ir/PhotoDetail.aspx?PhotoID=57660

این عکس رو سحر ماه میهمانی خدا اطراف یکی از امامزادگان انداختم. پایینشم یه مزرعه هستش.
برام لذت بخش بود!

راستی شما که عکسای قشنگ قشنگ میندازی توی نگارخونه هم عضو بشی خوبه.

میگم این بیت خیلی به این عکس میاد!
خواب و خورت ز مرتبه خویش دور کرد
آن گه رسی به خویش که بی خواب و خور شوی

دم حافظم که همیشه گرمه!
دستش درد نکنه...

دعا یادت نره برادر...

صبح نزدیک است و ...

سلااام!!

اوه اوه!! ببین کی اومده؟!! :دی

بچه سید! کجایی بابا!؟ امتحانات تموم شد؟

عکس زیبایی بود!
حاجی! با اون خروسه خیلی حال کردم!! :))
خودت گرفتی؟!! :دی

عضو شدم! چنتا عکس گذاشتم!

حاجی! چنتا نظر خوب برام بذار! :دی

حافظ؟! عاشقشم!

حتما!!

یا علی

داود پنج‌شنبه 3 تیر 1389 ساعت 10:39 ب.ظ http://yaran1388.blogsky.com

سلام برادر

طلوع آفتاب جدا که زیباست

من هروقت دریا میرم صبحها طلوع خورشید را با نیت دیدن تماشا میکنم و انصافا نظر شما را تایید میکنم

خوش به سعادت شما که هر روز اینکار رو انجام میدی...من از این همت ها ندارم

انشاالله طلوع فریادرس مظلومان را هم نظاره گر باشیم

التماس دعا

یاعلی

سلاام!

بله! تفریح خیلی خوبیه! خیلی هم توصیه شده!

انشاالله! همه منتظریم!!!!


محتاجیم

یا علی

س - ف پنج‌شنبه 3 تیر 1389 ساعت 11:52 ب.ظ

سلام

نمی شه یه راه حلی هم واسه تمبــــــــــلایی که تا حالا طلوع افتاب و حتی از روی تخت خوابشون هم رصد نکردن بدین؟؟

خوب اقا سخته دیگه!!!
پس کی بخوابیم مااااا!!
(در بدترین حالت ما به وصف العیش نصف العیش راضی هستیم!)
ممنون

سلااام!!

چرا نمیشه!!!؟ :دی

فکر کردید اون عکس رو برای چی گذاشتم؟!! :)))

خوب ! بله!! سخته!! :دی

شما برای نصف العیش اون عکس رو تماشا کنید! خورشید خانم سریع الرضاست! ازتون قبول میکنه! :))

یا علی

فاطمه جمعه 4 تیر 1389 ساعت 12:03 ب.ظ http://ghazal2005a.persianblog.ir

سلام

راستش من تا به حال طلوع خورشید رو ندیدم اما چند وقت پیش که یه عکس از غروب خورشید انداختم بسیار شبیه به این عکسی هست که شما از طلوع انداختید ...

تنبل ها از غروب لذت می برند و عکس می اندازند و سحر خیزان از طلوع ... اما بالاخره باید رصد کرد طلوع آفتاب رو ... جای تمرین داره ...

روزگارت باد شیرین ! شاد باش

سلاام!

طلوع رو ندیدید؟! چطور امکان داره؟!

او! راستی من یادم نبود بگم ! این عکس رو من نگرفتا! سو تفاهم نشه!

بهتون توصیه میکنم حتما تجربه کنید! :)

یا علی

مهدی شنبه 5 تیر 1389 ساعت 07:41 ب.ظ

سلام بر اقای وطن دوست کبیر
میبینیم که اقای وطن دوست صغیر هم به وبلاگ نویسی مبتلا شده چشم شما روشن
جاتون خالی چند روز پیش با دوستان داشتیم به جوجه کلاغ میخندیدیم

یاحق

سلااام!

بر داش مهدی!
شما کجا و ما کجا و اینجا کجا و انان کجا...؟! :دی

ایشون هم اومدن بلکه جای مار بگیرن و ما هم دیگه بازنشست بشیم!
دیگه صدای مفصلامون در اومده! ؛)

جوجه کلاغ؟! چیش خنده داره داداش؟! بچه که خنده نداره! :دی

مخلصیم

یا علی

ستایش شنبه 5 تیر 1389 ساعت 09:31 ب.ظ

سلام.
حال شما؟
خوش به حالتون که اینقدر سحرخیزین.
البته من هم به دلیل اینکه قبلا در یکی از شهرک های سازمانی اطراف شهر زندگی میکردم برای رسیدن به مدرسه و یا محل کار همیشه صبح زود بیدار میشدم بنابراین خیلی از طلوع ها رو رصد کردم. اما امان از آپارتمان نشینی. حالا دیگه اینقدر ساختمونهای بلند اطراف خونمون رو احاطه کرده که دیگه با سحرخیزی هم مشکل حل نمیشه.چون دیگه اصلا افق دیده نمیشه.
و البته من که همیشه خدمت حضرت حافظ ارادت دارم.
موفق باشید.

سلاام!!

راستش سحر خیز نیستم! شب اصلا نمیخوابم!!

فکر کنید!! ساعت 1:18 اذان صبح و ساعت 3:30 هم افتاب کم کم رخ مینمایاند!! از اون طرف هم ساعت 10 شب تازه هوا تاریک میشه!


تا بحال ساعت 11 شب نماز اول وقت خوندین؟! :)))

البته این رو بگم که قلا هم این کار رو میکردم یعنی دیدن طلوع!

ولی خوب الان زیاد شده!


یا علی

گروه آموزشی ولی زاده یکشنبه 6 تیر 1389 ساعت 01:56 ب.ظ http://ghodrat.blogsky.com

اخوی سلام علیکم؛
۱ تیر و ۲ نشون دیگه؟!؟!؟!! هم میگی خیلی عاطفی و رویایی هستی هم نماز خون (‌اونم اول وقت) (اونم نماز صبح) D:
اخوی در پاسخ انتهاری به جملات قصار شما یه وبلاگ زدم به کوری چشم همه اونایی که دستشون با این استعمار پیر تو یه کاسس می خوام پستاش و بکنم 21 ی (بیست و یک) (یک عدد از بیست بالاتر) و چه بسا بالاتر. تا ببینم سیستم احتمال تو بیشتر جواب میده یا زور این حقیر. D:
طلوعم معلومه که خوبه ( فقط واسه اینکه حالتو بگیرم P: )


http://ghodrat.blogsky.com

سلاام!

هلو علیکم!! :دی

حاجی! 3 نشون! حاجی زرد الو ها رو بتکون!! :))

یادت رفت بگی ! روزه هم هستم!! :))

21 بازی؟!! ؛)

تو زور بزن! احتمالات من خوبه!! زور تو هم کم نیست! این نشان از یک کل کل غیر قابل پیشبینی ست!!

نه حاجی! این پست رو برای شما ننوشتم!! طلوع اصلا خوب نیست!!شما به کارت برس! :دی

میام سراغت ببینم چه کردی!!

یا علی

هدی یکشنبه 6 تیر 1389 ساعت 02:26 ب.ظ http://elmoservat.blogfa.com/

سلام آقای وطن دوست

طلوع به نظرم زیباتر از غروب هست ..طلوع همیشه شروع هست و غروب پایان ...
....
یا علی
التماس دعا

سلاام!

جفتش زیباست ولی شاید زیاد دیدیمش دیگه از ریخت افتاده!! :دی

غروب هم نوید اومدن یه طلوع رو میده!

یا علی

رستگار یکشنبه 6 تیر 1389 ساعت 03:13 ب.ظ http://saghiye-simin-sagh.blogsky.com

سلام

شاید یه دلیلی که لذت دیدن طلوع رو دو چندان می کنه همتیه که باید برای دیدنش خرج کرد! آخه می گن:
" خواب در وقت سحرگاه گران می آید "
دیدن غروب راحته ولی طلوع فقط نصیب دو عده می شه٬ شب زنده داران و سحر خیزان!

نمی دونم تجربه اش رو داشتید یا نه! ولی دیدن طلوع ، کنار دریا لطف چند برابر داره!

درود بر حضرت حافظ!
"باز هم دقیقا زد تو خال"
فکر کنم دیگه حافظ چشم خال رو درآورده! :دی

یا حق

سلاام!

اره خدا وکیلی!! این هزینه دادنه خیلی عزیزش کرده!!

شب زنده داران و سحر خیزان!! دقیقا!

فکر میکنم نصیب دزدان هم میشه!! :))


نه متا سفانه تجربه این مورد رو ندارم!! باید همونطور که گفتید لطف خاصی داشته باشه!
در اولین فرصت باید یه دم به خمره بزنم! :دی

حافظ!

اره بابا! هر چی تفال میزنم جالب در میاد! همونی که میخوام جواب میده!! نمیدونم چه سر و سری با خدا داشته!!

ممنونم

یا علی

مهرگان یکشنبه 6 تیر 1389 ساعت 05:41 ب.ظ http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام
احوال جناب مهندس اعظم؟
طلوع آفتاب قشنگه به شرطی که نوید دهنده قضا شدن نماز صبح نباشه!!

معمولا سعی میکنم دیدن طلوع آفتاب سایت حرم رضوی رو از دست ندم

میلاد امیرالمومنین "ع" رو تبریک می گم و روز پدر را بر پدر بزرگوارتون...

در پناه حق

سلاام!

به به!

توپ! :)

ولی باز هم قشنگه! ولی خوب قشنگیش برای اهل سلوک زهر میشه دیگه!!

مگه نشون میده؟!

ممنونم!! برا پدر گرامی شما هم همچنین!!!:)

یا علی

آسمان هشتم یکشنبه 6 تیر 1389 ساعت 05:42 ب.ظ http://yasamen8.blogfa.com/

سلام


آسمان هشتم به روز شد :

رونمایی از "ضامن آهو 2"

سلام!

ماشاالله

چه زود

یا علی

راضیه یکشنبه 6 تیر 1389 ساعت 07:42 ب.ظ http://www.judyabot.blogfa.com

سلام بر شما
حق باشماست
طلوع خورشید بی نهایت زیباست
از اون موقعی که دانشجو شدم خیلی کم فرصت کردم ببینمش!
البته اوائل که صبح زود میرفتم نون بربری بخرم(ترکه و نون بربریش دیگه!!!) خیلی پیش میومد که نظاره گرش باشم!
ولی به قول شما اگه آدم فقط به قصد دیدن طلوع بره بیرون لذت مضاعفی داره!
چقدر خوبه که گاهی اینقدر به زیبایی های طبیعت اهمیت بدیم...که تمام مشکلات زندگی رو بذاریم کنار و فقط برای دیدن زیبایی هاش بزنیم بیرون و از خوابمون بزنیم!

یادم میاد که موقع کنکورم با خورشید انس و الفت خاصی گرفته بودم....
موقع طلوع , نور خوشرنگش درست می افتاد روی کولر آبی پشت بام همسایه!!!
و من چقدرررر از دیدن آن لحظه لذت میبردم که وقتی الانم بهش فکر میکنم قند تو دلم آب میشه!
اگه یه مقدار گوشمو تیز میکردم شاید صدای قوقولی قوقوی خروس ها (که در زندگی شهری گم شده در صدای ماشینها) رو میشنیدم! که حس به یاد ماندنی ای بهم میبخشید!
و هیچ موقع فراموشش نمیکنم!
با خوندن این پست زیباتون یاد اون موقعا افتادم و دلم برای اون موقعا تنگ شد!
ممنون

حافظم که با شعراش فوق العاده آدم رو اروم میکنه!
چه زمانی هم برای گرفتن فال انتخاب کردید!!!
بعد از نماز صبح....
و چه زیبا حافظ در این زمان مقدس بهتون پاسخ گفت:
از پای تا سرت همه نور خدا شود
در راه ذوالجلال چو بی پا و سر شوی.....

التماس دعا

سلام!

صبح زود میرفتید برای خرید بربری؟!
احتمالا این شعر رو هم میخوندید: طعمی که تو داری لواش نداره !بربری!
گوشتی که تو داری باگت نداره!بربری!
رخی که تو داری تافتون نداره! بربری!!
:)))

اصلا برای هر کاری، نیت و پیش زمینه ها خیلی تاثیر گذاره! و لذتش رو چند برابر میکنه!

اون اولا به خودم میگفتم: بابا!! افتاب که همیشه هست!! بذار بخوابیم! :دی

ولی وقتی چند بار تست کردم! با خودم احسنت گفتم! :)

صدای قوقولی قوقو!! توی زندگی شهری هم میشه شنید!! میگه این بوقهای عجیب و غریب روی ماشینها رو نمیبینید!! :))

من حافظ رو خیلی دوست دارم

چه جالب !
من هم دقیقا همون بیت برام خیلی جلوه کرد!!

ممنونم

یا علی

امین سه‌شنبه 8 تیر 1389 ساعت 08:34 ب.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام علیرضا
خوبی؟!
امروز 8 تیره،فقط 2 روز وقت برات مونده!

میگند فزشته‌ها بین الطلوعین می‌یان و روزی اون روز رو بین افراد تقسیم می‌کنند پس خوشا به حال سحر خیزان! روزی هم که ملتفتی، هم مادیه و هم معنوی!
ماه رمضان نزدیکه...

سلااام!

سید!
انشا الله فذدا ایرانم!
هدا از دهنت بشنوه جوون!!

منتظرشم!

قربونت
یا علی

مهدی.م سه‌شنبه 8 تیر 1389 ساعت 10:30 ب.ظ

سلام خوبی وطن دوست جان؟
خوش میگذره؟
علیرضا امین مدام داره زمان رو اعلام میکنه!آقا یه وقت اغفال نشی!واسش کلی سوغاتی بیاری!!!!!!!!!!!!!!
سید که به ما که عیدی نمیدن!راه به راه هم میرن زیارت!دلمون رو آب و آتیش میکنن.و بقیه کرامات آقا سید که در این مقال و مجال نمی گنجه!:دی
انشالله به سلامتی

سلام!

شکر خدا! با خدای به این بزرگی و دوستان خوبی مثل شما مگه ادم بد میشه!؟ :)

سید اگر یکی از اون دعا های اصیلش رو بکنه برای ما کافیه! :)

زنده باشی
یا علی

سید سه‌شنبه 22 تیر 1389 ساعت 09:43 ب.ظ

سلاااام....

این آدرس نگارخونت رو که ندادی؟!
ما چه جوری نظر بذاریم؟!!

خروسه...؟
داستانی داشت...!
فکر کنم یه ۲۰ تایی عکس گرفتم ازش!ـ(خنده)

راستی حالا که صحبت آدرس شد بی زحمت این ایمیلتون رو هم ایمیل بفرمایید!

seyedamirhesam@yahoo.com

صبح نزدیک است و ...

سلاام!

حاجی شرمنده! یادم رفت جواب بدم!

نگار خونه رو که خودت پیدا کردی!
نظرت را دیدم! ایول! :دی

سید! من طلبه اون خروسه شدم!! :))

این ایمیل من اومد یا نه؟!!

یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد